Oferta firmy Vavatech została wybrana jako najkorzystniejsza w publicznym postępowaniu przetargowym na usługi związane z usuwaniem błędów i awarii oraz rozbudowę Systemu Obsługi Wniosków i Administracji (SOWA). W styczniu 2017 roku podpisaliśmy z Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej stosowną umowę i przystąpiliśmy do realizacji usługi. Usługa będzie świadczona przez okres 24 miesięcy, podczas których poza usuwaniem błędów i awarii przewidzianych jest 2 600 roboczogodzin na prace związane z rozwojem systemu.
System Systemu Obsługi Wniosków i Administracji (SOWA) przeznaczony jest do obsługi merytorycznej w zakresie wypłaty świadczeń pracowniczych realizowanych przez Wojewódzkie Urzędy Pracy (WUP). Do podstawowych funkcjonalności realizowanych przez system należy:
SOWA wykorzystuje w warstwie bazy danych serwer zarządzania relacyjną bazą danych MS SQL natomiast w warstwie aplikacyjnej IIS (Internet Information Services) udostępniony przez MS Windows 2012 Server. SOWA wykonana została w technologii MS ASP.NET (.Net Framework).