Oferta firmy Vavatech została wybrana jako najkorzystniejsza w publicznym postępowaniu przetargowym na usługi związane z usuwaniem błędów i awarii oraz rozbudowę Systemu Obsługi Wniosków i Administracji (SOWA). W styczniu 2017 roku podpisaliśmy z Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej stosowną umowę i przystąpiliśmy do realizacji usługi.
Usługa będzie świadczona przez okres 24 miesięcy, podczas których poza usuwaniem błędów i awarii przewidzianych jest 2 600 roboczogodzin na prace związane z rozwojem systemu.
System Systemu Obsługi Wniosków i Administracji (SOWA) przeznaczony jest do obsługi merytorycznej w zakresie wypłaty świadczeń
pracowniczych realizowanych przez Wojewódzkie Urzędy Pracy (WUP). Do podstawowych funkcjonalności realizowanych przez system należy:
- Ewidencjonowanie wniosków wpływających do WUP
- Rozpatrywanie wniosku
- Przygotowanie pism związanych z wypłatą świadczeń z wniosków, druków a także
PITów - Przygotowanie raportów związanych z wypłaconymi zaliczkami
- Ewidencjonowanie wykazów wpływających do WUP
- Rozpatrywanie wykazów
- Przygotowanie pism związanych z wypłatą świadczeń
- Przesłanie wniosków i wykazów przez pracowników merytorycznych do akceptacji i
dalszej kontroli w ramach wew. obiegu dokumentów - Zamawianie i przekazywanie środków na wypłaty świadczeń
- Dokonanie przelewów przez WUP
- Obsługa postępowań odwoławczych
- Moduł statystyczny
- Moduł administratora
SOWA wykorzystuje w warstwie bazy danych serwer zarządzania relacyjną bazą danych
MS SQL natomiast w warstwie aplikacyjnej IIS (Internet Information Services) udostępniony
przez MS Windows 2012 Server. SOWA wykonana została w technologii MS ASP.NET (.Net
Framework).