Lavina DMS - system zarządzania dokumentami

System zarządzania dokumentami (Document Management System) Lavina DMS umożliwia tworzenie drzewa katalogów i umieszczanie w nich dokumentów. Wszystkie zmiany dokonywane w dokumentach i ich opisach mogą być wersjonowane. System uprawnień zapewnia możliwość konfiguracji dostępu do dowolnych katalogów i plików dla określonych grup użytkowników. Dla poszczególnych dokumentów oraz katalogów można określać pola opisowe oraz ich wymagalność.

Podstawowe funkcje

  • Centralne składowanie dokumentów
  • Wersjonowanie dokumentów
  • Konfigurowalne zarządzanie użytkownikami i uprawnieniami
  • Wyszukiwanie dokumentów po treści oraz polach opisowych
  • Ustalanie typów dokumentów i folderów, który określa pola opisowe i ich wymagalność
  • Integracja z Portalem (udostępnianie wybranych dokumentów na portalu internetowym lub intranetowym)
  • Raporty o odczytach/zapisach dokumentów poprzez poszczególnych użytkowników
  • Możliwość bezpośredniego czytania plików np. z MS Worda poprzez webDAV
  • Tworzenie kopii zapasowej całości repozytorium

Drzewo dokumentów

  • Umożliwia łatwe przeglądanie i odnajdywanie dokumentów
  • Przedstawia tylko katalogi i dokumenty do których zalogowany użytkownik ma dostęp

Wyszukiwarka

  • Umożliwia wyszukiwanie dokumentów po zawartości, polach opisowych, dacie stworzenia i modyfikacji, ścieżce i nazwie pliku, użytkownikach tworzących/modyfikujących
  • Mechanizm indeksowania dodawanych dokumentów pozwala wyszukiwać dowolne dokumenty w bardzo krótkim czasie

Udostępnianie w portalu

  • Możliwość prezentacji wybranych dokumentów w portalu
  • Statystyki dotyczące pobierania udostępnionych dokumentów

Uprawnienia

  • Predefiniowane uprawnienia pozwalają w dowolny sposób przydzielać użytkownikom prawa do wykonywania różnych operacji (czytanie/modyfikacja/usuwanie) dla poszczególnych dokumentów i katalogów
  • Możliwość definiowania grup (zbiorów uprawnień) ułatwia zarządzania i kontrole uprawnień

Technologie

System jest zbudowany w oparciu o architekturę klient-serwer z wykorzystaniem technologii J2EE (serwer JBoss, Tomcat, WebSphere, WebLogic, Oracle Application Server). Oznacza to, że wystarczy jedna instalacja na serwerze (z dowolnym systemem operacyjnym), aby użytkownicy mogli korzystać z systemu z dowolnych komputerów za pomocą przeglądarki internetowej. Dane przechowywane są w relacyjnej bazie danych. Aktualnie dostępne są dwa rozwiązania bazodanowe: Oracle lub PostgreSQL.System nie wymaga zaawansowanego sprzętu. Komputery użytkowników muszą mieć zainstalowaną jedynie przeglądarkę internetową. Interfejs użytkownika zbudowany jest w standardzie XHTML z wykorzystaniem komponentów AJAX.

Wdrożenia

W cenę systemu wliczone jest wdrożenie u klienta wraz z ewentualną migracją danych i szkoleniem użytkowników. Podczas wdrożenia możliwa jest konfiguracja i dostosowanie systemu do indywidualnych potrzeb klienta. Cena zawiera także opłaty licencyjne związane z serwerem aplikacji i bazą danych.

Jeśli mają Państwo jakiekolwiek pytania lub chcieliby Państwo otrzymać wersję demonstracyjną prosimy o kontakt z nami